آزادی

ما خواهان افغانستان آزاد، مستقل، دموکرات، سیکولار و عاری از هرگونه تبعیض لسانی، سمتی و مذهبی هستیم

آزادی

ما خواهان افغانستان آزاد، مستقل، دموکرات، سیکولار و عاری از هرگونه تبعیض لسانی، سمتی و مذهبی هستیم

« شرم ازآرزوی محال نکنید: اکنون بدان محتاجیم»


«شرم ازآرزوی محال نکنید: اکنون بدان محتاجیم»


Serge HALIMI

Mitra SHABANI میترا شعبانی

بحران اروپا، که اقتصادی و نیز دموکراتیک است، چهار پرسش عمده مطرح می سازد. چرا سیاست های محکوم به شکست، اینچنین بیرحمانه به سه کشور( ایرلند، پرتغال، یونان) تحمیل شده اند؟ عاملان این گزینش ها آیا خیال پردازانی هستند که پس ازناکامی- قابل پیش بینی- تجویز هایشان، دز دارو را دو برابرمی کنند؟ چگونه می توان عجز قربانیان اینگونه طبابت ها، ناچار به جایگزین ساختن یک دولت ورشکسته ، بادولتی دیگربا همان دید گاه ها و مصمم به تجویزهمان « درمان بنیادین » ، را درنظام های دموکراتیک پذیرا شد؟ و سرانجام، آیا راهی دیگر امکان پذیر است؟


ادامه مطلب ...

محاکمه یک کمونیست در کپنهاک

محاکمه یک کمونیست در کپنهاک

 

علی آلنگ

• "آنتون نیلسن" شهروند دانمارکی به اتهام جمع آوری مبلغی حدود ۳۵۰۰ دلار کمک مالی‌ برای "ارتش انقلابی خلق کلمبیا" و گروه "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" همراه با همرزم خود در دادگاه دانمارک محاکمه شد. این دو هر کدام به دو ماه حبس و نیز به ترتیب به چهار تا شش ماه "محرومیت مشروط" محکوم شدند ...

اخبار روز:  شنبه  ۲٨ خرداد ۱٣۹۰ -  ۱٨ ژوئن ۲۰۱۱

قیام "آنتون نیلسن" علیه دادگاه و "قوانین ضد ترور" در دانمارک. اتهام وی، جمع آوری مبلغی حدود ۳۵۰۰ دلار کمک مالی‌ برای "ارتش انقلابی خلق کلمبیا" و گروه "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" است.

ادامه مطلب ...

رقابت امپریالیستها برای تصاحب ذخایر نفتی قطب شمال

رقابت امپریالیستها  برای تصاحب ذخایر نفتی قطب شمال

 

در اوایل ماه آگوست 2007 "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه ادعا کرد که بخش بزرگی از قطب شمال و آبهایش جزء خاک روسیه است . پیش از این یعنی در سال 2001  نیز روسیه  این ادعا را رسما تسلیم سازمان ملل کرده بود که در آن زمان این درخواست، به دلیل کمبود مدارک علمی پذیرفته نشده بود و سازمان ملل از روسیه خواست که مدارک زمین شناسی جدیدی ارائه دهد. به همن دلیل هم دولت روسیه یکی از  زیردریایی های ارتش خود همراه با یک تیم از زمین شناسان این کشور را به قطب شمال اعزام نمود . آنها نمونه هایی از املاح کف اقیانوس و آب قطب شمال را برای آزمایش و تحقیق جمع آوری کرده و پرچم روسیه را نیز در کف اقیانوس کاشتند. از آنجا که قطب شمال از نظر قوانین بین الملل در حال حاضر به هیچ کشوری تعلق ندارد. به همین دلیل هم این ادعای روسیه و قرار دادن پرچم خود در زیر قطب شمال تلاش آشکاری تلقی شد جهت اعمال حاکمیت اش بر این منطقه از جهان.  امری که نمی توانست با مخالفت قدرتهای امپریالیستی دیگر مواجه نشود.

 

ادامه مطلب ...